НЭГ.  НИЙТЛЭГ ҮНДЭСЛЭЛ

1.1 Монгол Улсын Үндсэн хуулийн 46 дугаар зүйлийн 46.3,  Төрийн албаны тухай хуулийн 33 дугаар зүйлийн 33.6.2, Хөдөлмөрийн тухай хууль, Монгол Улсын Засгийн газрын 1999 оны 96 дугаар тогтоол, Төрийн албаны зөвлөлийн тогтоол шийдвэр, Нийслэлийн Иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын 2014 оны 17/17 дугаар тогтоолоор батлагдсан “Нийслэлийн орон сууцны хөтөлбөр”,  дүүргийн Иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын үндсэн чиглэл, дүүргийн Засаг даргын 2014 оны А/429 дүгээр захирамжаар батлагдсан “Засаг даргын нөөц сангаас буцалтгүй тусламж, дэмжлэг, урамшуулал олгох  журам”, байгууллагын хөдөлмөрийн дотоод журам, Засаг даргын үйл ажиллагааны хөтөлбөрт тусгагдсан зорилтууд нь орон нутгийн болон төсвийн байгууллагын албан хаагчдын ажиллах нөхцөл, нийгмийн баталгааг хангах хөтөлбөр боловсруулах хууль эрх зүйн үндэслэл болно.

ХОЁР:ХӨТӨЛБӨРИЙН ЗОРИЛГО

2.1. Дүүргийн орон нутгийн болон төсвийн байгууллагад ажиллаж буй албан хаагчдын ажиллахнөхцөл, нийгмийнбаталгаагхангах, амралт сувилалын үйлчилгээнд хамруулах, эрүүлмэндийгхамгаалжидэвх санаачилгатай, мэдлэг боловсролтой мэргэшсэн албан хаагч бэлтгэхэд энэхүүхөтөлбөрийнзорилгооршино.

ГУРАВ:ХӨТӨЛБӨРИЙН ЗОРИЛТ

3.1. Албан хаагчдыг сургах, чадавхжуулах чиглэлээр

3.1.1 Орон нутгийн болон төсвийн байгууллагын албан хаагчийн ажлын бүтээмж, ачаалал даах болон үүрэг хариуцлага хүлээх, хөрвөх чадварыг нэмэгдүүлэх, цаг үетэйгээ зэрэгцэн өөрийгөө хөгжүүлэх, ажлын чиг үүрэгтэй холбоотой хос мэргэжил эзэмших, мэргэших, магистрантур, докторантур болон бусад төрлөөр суралцахыг нь дэмжсэн арга хэмжээг авах

3.1.2. Ажлын байран дээрх сургалт: Орон нутгийн болон төсвийн байгууллагад шинээр орсон ажилтны ажлын байранд онолын болон дадлагын сургалтыг зохион байгуулж болно.

3.1.3. Богино хугацааны сургалт: /30 хүртэл хоног/ Сургалтын  байгууллагын сэдэвчилсэн сургалтууд, гадаад дотоодын ижил төстэй  байгууллагын үйл ажиллагаатай танилцах, туршлага судлах, ерөнхий мэдлэгийн /компьютер, менежмент, гадаад хэл/ чиглэлээр курс, хичээлд хамрагдах зэрэг орно.

3.1.4. Удирдлагын Академиас зохион байгуулдаг сургалт судалгааны ажилд албан хаагчдыг хамруулах ажлыг зохион байгуулах

3.1.5. Дунд хугацааны сургалт /1 сараас 1 жил хүртэл/ Мэргэшүүлэх, мэргэжил дээшлүүлэх курс, онол аргазүйн сургалтууд орно.

3.1.6. Урт хугацааны сургалт /1 жилээс дээш/ Удирдлагын ухааны чиглэлээр мэргэшсэн менежер бэлтгэх “гарагын”, “улирлын”, “магистрын” сургалт, боловсролын түвшин ахиулах магистр, докторын болон бусад сургалтууд,өндөр хөгжилтэй орны их дээд сургуулиудад байгууллагын захиалгаар нарийн мэргэжлээр мэргэшүүлэх сургалт орно.

3.1.7. Алсын зайн сургалт: Интернет мэдээллийн сүлжээ ашиглан мэдлэг боловсролоо дээшлүүлэх сургалтууд орно.

3.1.8. Өндөр хөгжилтэй орнуудаас мэргэжилтэн урьж сургалт явуулах

3.2Албан хаагчдын нийгмийн баталгааг хангах талаар

3.2.1 Орон сууцны нөхцлөө сайжруулахад нь дэмжлэг үзүүлэх

3.2.2 Орон сууцны урт хугацааны зээлийн урьдчилгаа төлбөрийн тодорхой хэсэгт мөнгөн тусламж, дэмжлэг үзүүлэх

3.2.3 Орон сууц хүссэн өргөдөл, хүсэлтийг харгалзан шинээр барих албан хаагчдын орон сууцны захиалгад хамруулах

            3.3. Гэр олгох

3.4. Гэр бүлийн хамтын хэрэгцээний газар олгох

3.5. Гэр болон галлагаатай байшинд амьдардаг албан хаагчдад түлээ нүүрсний хөнгөлөлт үзүүлэх

3.6. Гадаадын хамтын ажиллагааны харилцаатай орнуудын хүүхэд солилцооны хөтөлбөрт дүүргийн орон нутгийн болон төсвийн байгууллагын албан хаагчдын 10-14 насны хүүхдүүдийг хамруулах

3.7.        Оюутны сургалтын төлбөрт дэмжлэг үзүүлэх

3.8. Эрүүл мэндийг сахин хамгаалах  чиглэлээр

3.8.1 Орон нутгийн болон төсвийнбайгууллагын албан хаагчдад эрүүл мэндийн болон эрүүл аж төрөх ёсны мэдлэг боловсрол олгох

3.8.2. Орон нутгийн болон төсвийнбайгууллагыналбан хаагчдыг жилд нэг удаа нарийн мэргэжлийн үзлэг, оношилгоонд хамруулж шаардлагатай тохиолдолд эмнэлгийн үйлчилгээ үзүүлэх, амралт сувилалд явахад нь дэмжлэг үзүүлэх

3.8.3. Орон нутгийн болон төсвийнбайгууллагын албан хаагчийн гадаад оронд төлбөртэй эмчилгээ зайлшгүй хийлгэх болсон тохиолдолд мөнгөн тусламж, дэмжлэг үзүүлэх

3.8.4. Орон нутгийн болон төсвийнбайгууллагын албан хаагчдыг жилд хоёроос доошгүй удаа эрүүл мэндийн бие бялдарынтүвшин тогтоох үзлэгт хамруулж чийрэгжүүлэх, бялдаржуулах арга хэмжээ авах

3.8.5. Байгууллага бүр чийрэгжүүлэлтийн танхимтай болох, тоног төхөөрөмж хүчин чадлыг сайжруулах

3.8.6. Байгууллага бүр халдварт бус өвчнөөс урьдчилан сэргийлэх хөтөлбөр боловсруулан хэрэгжүүлэх

3.8.7. Байгууллагын дарга, удирдлагууд албан хаагчдаа гуравдугаар шатлалын эмнэлэгүүдэд үнэ төлбөргүй хамруулахерөнхий менежерийн үр дүнгийн гэрээнд тусгах

            3.9. Амьжиргааны баталгаажих түвшингөөс доогуур орлоготой албан хаагчид мөнгөн тусламж, дэмжлэг үзүүлэх

 

 

ДӨРӨВ:ХӨТӨЛБӨРИЙН УДИРДЛАГА, ЗОХИОН БАЙГУУЛАЛТ

4.1. Ажилтнуудыг сургаж хөгжүүлэх, ажиллах нөхцөл баталгаагаар хангах, тэтгэвэр, тэтгэмжийн асуудлыг тухайн орон нутгийн болон төсвийн байгууллагын дарга, удирдлага холбогдох хууль, тогтоомжийн дагуу хариуцан хүлээнэ.

4.2 Дүүргийн Засаг даргын Тамгын газар нь уг хөтөлбөрт хамрагдахаар орон нутгийн болон төсвийн байгууллагын албан хаагчдаас ирүүлсэн материалын бүрдлийг шалган, дарааллын дагуу бүртгэн хүлээн авна.

4.3. Дүүргийн Засаг даргын Тамгын газрын бүртгэн хүлээн авсан материалуудыг “Орон нутгийн болон төсвийн байгууллагад ажилладаг албан хаагчдын нийгмийн баталгаа хангах хөтөлбөр” хэрэгжүүлэх Зөвлөл /цаашид “Зөвлөл” гэнэ/энэхүү хөтөлбөр, журамд нийцүүлэн шийдвэрлэнэ.

4.4. Зөвлөлийн бүрэлдэхүүнийг 9-11 хүний бүрэлдэхүүнтэйгээр дүүргийн Иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын Тэргүүлэгчдийн Хурлаар хэлэлцэж байгуулах ба Зөвлөлийн бүрэлдэхүүнд дүүргийн Иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын Төлөөлөгч, Иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын Ажлын алба, Засаг даргын Тамгын газар, хууль хяналтын болон боловсрол, эрүүл мэндийн байгууллагуудын төлөөллийг оролцуулна.

ТАВ: ХӨТӨЛБӨРИЙН САНХҮҮЖИЛТ, ХУГАЦАА

5.1. Энэхүү хөтөлбөрийг хэрэгжүүлэх санхүүгийн эх үүсвэр, шаардагдах зардлыг дүүргийн орон нутгийн төсвийн орлогын 5-аас доошгүй хувиар тооцож, жил бүрийн төсөвт тусган дүүргийн Иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын Хуралдаанаар шийдвэрлүүлнэ.

5.2. Хөтөлбөр нь “Орон нутгийн болон төсвийн байгууллагын албан хаагчдад дэмжлэг үзүүлэх сан”-тай байх бөгөөд сангийн дүрмийг Иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын Тэргүүлэгчдийн хурлаар хэлэлцэж батална. Төрийн алба хаах насны дээд хязгаарт болон тэтгэвэр тогтоолгох насанд хүрсэн үндэслэлээр чөлөөлөгдөж төрийн жинхэнэ албан хаагчид олгодог 36 сар хүртэл албан тушаалын цалинтай тэнцэх хэмжээний тусламжид олгодог мөнгийг уг сангийн хөрөнгөөс гаргахгүй болно.

5.3. Хөтөлбөрийг хэрэгжүүлэхэд дотоод нөөц бололцоо болон дүүргийн хамтын ажиллагаатай гадаад улс, харилцаат хот, олон улсын болон ТББ-аас хэрэгжүүлдэг төсөл хөтөлбөр, хандивыг  ашиглаж болно.

5.4.  Хөтөлбөрийг 2016 оны 01 дүгээр сарын 01-ний өдрөөс 2020 он хүртэл хэрэгжүүлнэ.

 

 

ЗУРГАА: ХӨТӨЛБӨРИЙН ХҮРЭХ ҮР ДҮН

6.1.Монгол Улсад хэрэгжиж буй дээр дурьдсан хууль, тогтоомжийн хэрэгжилт хангагдажтогтвор суурьшилтай мэргэшсэн боловсон хүчин бүрдэн иргэдийн эрэлт, хэрэгцээнд нийцсэн үйлчилгээг чанартай хүргэх, бүтээмж өндөртэй хамт олон бүрдэнэ.

6.2 Ажлын байрны нөхцөл сайжирч, ажиллах урам зориг, ажлын бүтээмж дээшилнэ.

6.3 Төрийн алба болон байгууллагын ны нэр хүндийг өргөж, ёс зүй, хувийн ашиг сонирхлын зөрчилгүй болно.

6.4 Ажилтнуудыг тогтвор суурьшилтай ажиллуулж, тасралтгүй мэргэшсэн залгамж чанарыг хадгалж, төрийн албаны шинэтгэлийг дэмжиж ажиллана.

Хөтөлбөрийн хэрэгжилтийг дараах үзүүлэлтээр тодорхойлно. Үүнд:

·         Орон сууцны урт хугацааны зээлд хамрагдсан байдал

·         Зээлийн урьдчилгааны хөнгөлөлтөд хамрагдсан албан хаагчдын тоо

·         Орон сууцны нөхцлөө сайжруулсан  албан хаагчдын тоо

·         Сургалтад  хамрагдсан албан хаагчдын тоо

·         Эрүүл мэндийн үзлэг оношилгоонд хамрагдсан байдал

·         Албан хаагчдын ажилд хандах хандлагын өөрчлөлт ба сэтгэл ханамжийн түвшин

·         Гэр бүлийн хамтын хэрэгцээний газартай болсон албан хаагчдын тоо

·         Гэртэй болсон албан хаагчдын тоо

Хөтөлбөрийн үр ашгийг дараах үндсэн үзүүлэлтээр тооцно.

·         Хөтөлбөрийг хэрэгжүүлэх тухайн жилийн төсөвт зардлын зарцуулалт, ашиглалт

·         Банк болон бусад байгууллагаас олгосон зээлийн нийт хэмжээ, хүү

·         Тухайн жилд хөтөлбөрт хамрагдсан ажилтны тооны өөрчлөлт

·         Бусад

Хөтөлбөрийн хэрэгжилтэнд Иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын дэргэдэх Нийгмийн бодлогын хороо, санхүүжилтэнд Санхүү, эдийн засгийн хороо хагас, бүтэн жил тутамд хяналт тавьж, тайланг Иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын Тэргүүлэгчдийн хуралдаанаар хэлэлцүүлнэ.

ДОЛОО: БУСАД

Энэхүү хөтөлбөрт нэмэлт өөрчлөлт оруулах, хүчингүй болгох, шинэчлэн найруулах асуудлыг Сонгинохайрхан дүүргийн Иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын Тэргүүлэгчдийн хурлаар  хэлэлцэж шийдвэрлэнэ.

Хөтөлбөрөөр зохицуулагдаагүй асуудлыг Төрийн албаны тухай хууль болон бусад холбогдох хууль тогтоомжийн дагуу шийдвэрлэнэ. 

 

--- о0о ---

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СОНГИНОХАЙРХАН ДҮҮРГИЙН ОРОН НУТГИЙН БОЛОН ТӨСВИЙН БАЙГУУЛЛАГЫН АЛБАН ХААГЧДЫН  НИЙГМИЙН АСУУДЛЫГ

ШИЙДВЭРЛЭХЭД БАРИМТЛАХ ЖУРАМ

 

НЭГ: НИЙТЛЭГ ҮНДЭСЛЭЛ

 1.1. Энэхүүжурмынзорилгонь “Орон нутгийн болон төсвийн байгууллагуудын албан хаагчдын нийгмийн баталгаа хангах хөтөлбөр”-ийгхэрэгжүүлэхтэй холбоотойүүсэххарилцаагзохицуулахадоршино.

ХОЁР: НЭР ТОМЪЁО

2.1. Энэ журамд хэрэглэсэн дараах нэр томъёог дор дурдсан утгаар ойлгоно:

2.1.1. “Албан хаагч” гэж Сонгинохайрхан дүүргийн орон нутгийн болон төсвийн байгууллагаас ажил, албан тушаалыг эрхэлж, бүрэн эрхээ хэрэгжүүлсний төлөө цалин хөлс авч, ажиллах нөхцөл, баталгаагаар хангагдан ажиллаж байгаа бүх этгээдийг;

2.1.2. “Залуу гэр бүл” гэж гэрлэлтээ албан ёсоор батлуулсан 35 хүртэлх насны эхнэр, нөхрийг;

 

ГУРАВ: ХӨТӨЛБӨРТ ХАМРАГДАХ АЛБАН ХААГЧИД, ТЭДГЭЭРТ
ОЛГОХ МӨНГӨН ТУСЛАМЖ, ДЭМЖЛЭГИЙН ТООН ХЯЗГААР

 

            “Орон нутгийн болон төсвийн байгууллагуудын албан хаагчдын нийгмийн баталгаа хангах хөтөлбөр”-т хамрагдах албан хаагчийг нэмэгдүүлэх, төсвийг хүртээмжтэй шийдвэрлэх зорилгоор хуваарилсан мөнгөн дүнгийн дээд хязгаар.

3.1.Орон нутгийн болон төсвийн байгууллагуудын албан хаагчийг сургах, чадавхжуулахад3000.000 /гурван сая/ хүртэл төгрөг

3.2. Албан хаагчийн нийгмийн баталгааг хангах талаар:

3.2.1 НийслэлийнИргэдийнТөлөөлөгчдийнХурлын 2014 оны 17/17 дугаартогтоолоорбатлагдсан “Нийслэлийноронсууцныхөтөлбөр”-т хамрагдахаар хүсэлт гаргасан албан хаагчид орон сууцны урьдчилгаа төлбөрийн 15 хувь хүртэл мөнгөн тусламж үзүүлэх

3.2.2. Орон сууцны зээлд хамрагдаж банкны урт хугацааны зээлтэй байгаа албан хаагчдад авсан зээлийн хэмжээний 20 хүртэл хувийн мөнгөн тусламж дэмжлэг үзүүлэх,

3.2.3. Орон сууцны нөхцлөө сайжруулахад 5.000.000 /таван сая/ хүртэлтөгрөгийн мөнгөн тусламж үзүүлэх

                        3.2.4. Гэр хүссэн албан хаагчид 4000.000 /дөрвөн сая/ хүртэл төгрөгийн мөнгөн тусламж үзүүлэх.

3.2.5. Гэр болон галлагаатай байшинд амьдардаг албан хаагчид түлээ нүүрсний үнийн хөнгөлөлтийг олгохдоо холбогдох хууль, тогтоомжид заасан хувиар тооцно.

3.3. Гадаадын хамтын ажиллагааны харилцаатай орнуудын хүүхэд солилцооны хөтөлбөрт дүүргийн орон нутгийн болон төсвийн байгууллагын албан хаагчдын 10-14 насны хүүхэд хамрагдсан тохиолдолдунааны ирэх, очих зардлыг 50 хүртэл хувиар тооцон олгоно.

3.5. Эцэг, эх нь хоёулааорон нутгийн болонтөсвийн байгууллагын албан хаагч /хагас өнчин, өрх толгойлсон эрэгтэй, эмэгтэй/-ийн 2 буюу түүнээс дээш хүүхэд дотоодын их дээд сургуульд суралцаж сургалтын төлбөр төлөх чадамжгүй тохиолдолд оюутны сургалтын төлбөрт нэг удаа 3000.000 /гурван сая/ хүртэл төгрөгийн мөнгөн тусламж олгох

3.6. Эрүүл мэндийг хамгаалах  чиглэлээр:

3.6.1. Орон нутгийн болон төсвийн байгууллагад 5-аас дээш жил ажиллаж, удаан хугацаагаар эмчлүүлж цаашид нарийн мэргэжлийн үзлэг, оношилгоонд хамрагдах болон амралт сувилалд явахад нь дэмжлэг үзүүлэхэд 1000.000 /нэг сая/ төгрөг хүртэл мөнгөн тусламж үзүүлэх

3.6.2. Орон нутгийн болон төсвийн байгууллагуудын албан хаагчийн гадаад оронд төлбөртэй эмчилгээг зайлшгүй хийлгэх тохиолдолд холбогдох хууль, тогтоомжид заасан хувиар тооцон олгох

3.7. Амьжиргааны баталгаажих түвшингээс доогуур орлоготой орон нутгийн болон төсвийн байгууллагын албан хаагчийн өрхөдхолбогдох хууль, тогтоомжид заасан хувиар мөнгөн тусламж тооцон олгох эсвэл түүнтэй дүйцэхүйц эд материалын тусламж үзүүлж болно.

ДӨРӨВ: ХӨТӨЛБӨРТ ХАМРАГДАХ АЛБАН ХААГЧДАД
    ТАВИГДАХ НИЙТЛЭГ ШААРДЛАГА

Хөтөлбөрт хамрагдах орон нутгийн болон төсвийн байгууллагын албан хаагчийн хүсэлтийг тухайн байгууллагын удирдлага хүлээн авч хамт олны хурлаар ил тод хэлэлцүүлэн нэг албан хаагчийн материалыг холбогдох нотлох бичиг баримтын хамт дүүргийн Засаг даргын Тамгын газарт ирүүлнэ.

Орон нутгийн болон төсвийн байгууллагын албан хаагчийн шийдвэрлээгүй үлдсэн хүсэлтийг тухайн байгууллага өөрийн дотоод журмыг үндэслэн нөөц бололцоондоо тулгуурлан шийдвэрлэнэ.

4.1. Энэхүү журмын дагуу хөтөлбөрт хамрагдахаар хүсэлт гаргасан албан хаагч дараах шаардлагыг хангасан байна:

4.1.1. Сонгинохайрхан дүүргийн орон нутгийн болон төсвийн байгууллагад гурваас доошгүй жил тогтвор суурьшилтай ажиллаж байгаа ажилтан, албан хаагч.

4.1.2. Албан хаагч нь ёс зүйн болон ашиг сонирхлын зөрчилгүй, сахилгын шийтгэлгүй байх

4.1.3.Албан хаагч нь сүүлийн 2 жилийн үйл ажиллагааны үнэлгээгээр “А” буюу “В” үнэлэгдсэн байх

4.1.4. Уг хөтөлбөрт хамрагдаагүй байх

4.1.5. Хүсэлт ирүүлсэн орон нутгийн болон төсвийн байгууллагын албан хаагч ажлаас чөлөөлөгдөх, халагдах, өндөр насны тэтгэвэрт гарах, өөр ажилд шилжих, нас барах зэрэг тохиолдолд бүртгэл дарааллаас хасч тооцно.

ТАВ: ЗӨВЛӨЛИЙН ЭРХ, ҮҮРЭГ

5.1. Зөвлөлийн үйл ажиллагааны үндсэн хэлбэр нь хуралдаан байна.

5.2. Хуралдаанд гишүүдийн гуравны хоёроос доошгүй нь оролцсон бол тухайн зөвлөлийн хуралдааныг хүчинтэйд тооцно.

5.3. Зөвлөл нь дүүргийн Засаг даргын Тамгын газарт ирсэн хүсэлтийг хагас, бүтэн жилээр хүлээн авч хэлэлцэн шйидвэрлэнэ.

5.4. Зөвлөл нь хүсэлт ирүүлсэн албан хаагчийн материалын бүрдэл бүрэн эсэхийг шалган судлаж хэлэлцэн хуралдаанд оролцсон гишүүдийн олонхын саналаар асуудлыг шийдвэрлэнэ.

5.5. Зөвлөл нь гаргасан шийдвэрээ дүүргийн Засаг даргад болон хүсэлт гаргасан байгууллагад ажлын 5 хоногийн дотор тэмдэглэлээр албажуулан хүргүүлэх бөгөөд дүүргийн Засаг дарга зөвлөлийн шийдвэрийг биелүүлэх үүрэг хүлээнэ.

5.6.Зөвлөл нь хүсэлтийг хангаж шийдвэрлэхтэй холбогдууланшаардагдах бичиг баримтыг тухайн байгууллага, албан хаагчаас шаардан гаргуулан авах эрхтэй

5.7. Хуурамч бичиг баримт бүрдүүлсэн нь тогтоогдвол дүүргийн Ёс зүйн хороогоор хэлэлцүүлж, холбогдох хуулийн байгууллагаар шийдүүлэн олгосон мөнгөн тусламж, дэмжлэгийг буруутай этгээдээр нөхөн төлүүлнэ.

 

ЗУРГАА:БУСАД

6.1. Хөтөлбөрийн хэрэгжилтэнд Иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын дэргэдэх Нийгмийн бодлогын хороо, санхүүжилтэнд Санхүү, эдийн засгийн хороо хагас, бүтэн жил тутамд хяналт тавьж, тайланг Иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын Тэргүүлэгчдийн хуралдаанд танилцуулна.

6.2. Энэхүү журмаар зохицуулагдаагүй асуудлыг Төрийн албаны тухай хууль болон бусад холбогдох хууль тогтоомжийн дагуу шийдвэрлэнэ. 

 

 

--- о0о ---

 

Дүүргийн статистик мэдээлэл

Хүн амын тоо
342,112
Эрэгтэй
168,996
Эмэгтэй
173,116
Өрхийн тоо
90,231
Хүн амын нягтаршил
3хүн/га
Аж ахуйн нэгж байгууллага
25,865
Авто машины тоо
79,991
Малын тоо
83,687
Өрхийн ам бүлийн тоо
4.0
Төрөлт
6290

Төрийн үйлчилгээ - Иргэн танд